סערת עמונה • "ליברמן ובן דהן ייזכרו לדיראון עולם"

"אנו רוצים לעורר את חברי הכנסת שיקחו אחריות על הפאשלות של המדינה. בנו ביו"ש אלפי בתים על קרקע פרטית. לא יכול להיות שבמקום שהמדינה בנתה והכשירה והשקיעה מיליונים, ועודדה את ההתיישבות במקום, יגיע יום שכולם ייתלשו"
יעקב גרודקה 8 Comment on סערת עמונה • "ליברמן ובן דהן ייזכרו לדיראון עולם"

כחמישים משפחות המתגוררות במאחז עמונה שביו"ש חוששים כי בחודשים הקרובים יפונו מביתם, חרף ממשלת הימין שמתפקדת במדינה • בן דהן: "יש כוונה למצוא להן פתרון"

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
"אנו רוצים לעורר את חברי הכנסת שיקחו אחריות על הפאשלות של המדינה. בנו ביו"ש אלפי בתים על קרקע פרטית. לא יכול להיות שבמקום שהמדינה בנתה והכשירה והשקיעה מיליונים, ועודדה את ההתיישבות במקום, יגיע יום שכולם ייתלשו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כחמישים משפחות המתגוררות במאחז עמונה שביו"ש חוששים כי בחודשים הקרובים יפונו מביתם, חרף ממשלת הימין שמתפקדת במדינה.

בעקבות עתירה לבג"ץ בדרישה להריסת המאחז כולו, פסק בג"ץ כי הואיל ועמדת המדינה היא שהמאחז כולו נבנה באופן בלתי חוקי על מקרקעין מוסדרים בבעלות פרטית, והואיל והטענות לרכישת חלק מהמקרקעין טרם הגיעו לכדי בירור, וגם אם יאומתו והליכי פירוק השיתוף יושלמו, לא ברור שיהיה בהם די בשביל להכשיר את כול המאחז או אפילו את רובו, חובה על המדינה להרוס את המאחז. על מנת לאפשר מציאת פתרונות דיור חלופיים לתושבים, שהשתקעו ביישוב והקימו בו קהילה, הורה בג"ץ על מימוש הצווים בתוך שנתיים. בעוד כחצי שנה ימלאו שנתיים והתושבים יוצאים כבר עתה להפגין ולמחות בדרישה מהממשלה הימנית לפעול לביטול ה"גזירה".

אביחי בוארון, אחד ממובילי המחאה אומר לאתר 'קול חי': "אנו רוצים לעורר את חברי הכנסת שיקחו אחריות על הפאשלות של המדינה. בנו ביו"ש אלפי בתים על קרקע פרטית. לא יכול להיות שבמקום שהמדינה בנתה והכשירה והשקיעה מיליונים, ועודדה את ההתיישבות במקום, יגיע יום שכולם ייתלשו", הוא אומר.

"אזרחים גרים בעמונה כבר עשרים שנה, בנו בתים וילדו ילדים, ופתאום ביום אחד בהיר ייתלשו? זה לא ייתכן", הוא מוסיף לאתר 'קול חי'.

מה אתם בעצם דורשים מהמדינה, זו הרי החלטה משפטית?

"הכנסת היא הריבון ויש לה דרך להתמודד עם החלטה משפטית. חברי הכנסת יכולים לחוקק חוקים שיש להם יכולת להתמודד עם פסקי דין. המחוקקים הם צריכים לקחת אחריות על הסיטואציה הזאת ואנחנו מצפים שכך ייעשו".

בעוד בוארון נשמע ממלכתי, ישנם גורמים שנשמעים נחרצים עוד יותר. "שר הביטחון העכשווי הוא אייווט ליברמן, סגנו הוא אלי בן דהן, הם חייבים לעשות משהו, אחרת הפינוי יירשם על שמם לדיראון עולם. אנו מאד מאוכזבים שהבית היהודי לא מתכוון 'לשבור את הכלים' במאבק הזה ולא ממצה את כל יכולותיו הפוליטיות למען ההתיישבות".

סגן שר הבטחון אלי בן דהן אמר בתגובה כי "נבחנות מספר חלופות משפטיות לפתרון שיאפשר את הישארותו של היישוב עמונה במקומו ואף את גדילתו בעז"ה ואנו בסיעה מאמינים שבעז"ה הממשלה תאמץ את החלופות המשפטיות הללו. היישוב עמונה קיים שנים רבות ואנו חזרנו לארץ ישראל כדי להישאר בה, לכן גם אם יש בעיות משפטיות, יש כוונה למצוא להן פתרון כדי שהיישוב יישאר במקומו וכדי שאחיזתנו בארץ ישראל תלך ותתחזק".



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    איכססססס,
    מה אתם שמים כאלו תמונות דוחות?!?!

  2. 7

    איזה תמונה זוועתית!!!!!!!!!!!!!!!!! ה' ישמור

  3. 6

    מה זה התמונה המגעילה הזאת??????????????????????????????????

  4. 5

    למה??????????????????
    למה לשים כאלה תמונות??????????????????????????
    מה התועלת?????????????????????

    תתבישו לכם!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. 4

    הרגע תורידו ת'תמונה הזאת או שאנשים יפסיקו להכנס לאתר שלכם!!!
    זו לא הפעם הראשונה, קצת רגישות!

  6. 2

    מזל שלא שמתם תמונה של מת

  7. 1

    מי ששלך את זה תחשוב שזה היה אך שלך אן או אבא שלך הבן שלך לא האיתה רוצה שכל העולם ואישתו יראה את זה.
    אז שלא נגיעה לא לידי נסיון ולא לידי בזיון, אז אם תוכלו בבקשה להוריד את התמונה הזאת,
    נ.ב-זה מוריד לכם מהערך של האתר.
    נקבה שזה יהיה בטיפולת,
    בתודה מראש טליה,